500 anys q els catalans som imbècils Hem de deixar de ser catalans?No, hem de deixar de ser imbècils

divendres, 1 de febrer del 2008

CANDIDAT VE DE CÀNDID


A l’antiga República Romana (-VIII a –I) feien eleccions, quan un ciutadà es volia presentar el primer que feia era vestir-se amb una roba especial: es posava la típica vestimenta romana, la toga, però una toga d’un sol color, havia de ser una toga immaculadament blanca, en llatí una “toga candida”, aviat els que així anaven vestits la gent els va començar a anomenar “candidats”, fins avui. Resulta curiós perquè la paraula “càndid” avui s’associa a l’excés d’innocència i certament ningú ha acusat mai d’això als polítics .....

Perquè algú que es presentava a les eleccions havia d’anar de rigorós blanc?, suposo que a aquestes alçades algú ja ho deu haver endevinat, el blanc és impol·lut, pot implicar innocència en altres situacions, però aplicada a un polític el que vol dir és honradesa i també una cosa no menys important: transparència.

Bé, doncs en això estem .... Em dic Feliu Guillaumes i sóc “candidat”, concretament sóc candidat al Senat espanyol.

Aquí no tinc intenció d’explicar-vos ni la meva biografia, ni les meves aficions, ni les meves situacions personals; de tot això hi hauran altres llocs en aquest bloc que en trobareu força informació, exposada, si se’m permet dir-ho, de manera molt desacomplexada, tinc idees i aficions força “políticament incorrectes” i no me n’amagaré gens, al contrari, mireu si no la secció de links (quan la tingui feta!!) i ho veureu. ... bé, suposo que això també és ser “càndid”, .... en els sentits bons de la paraula.

Però en aquesta columna, que és pròpiament el bloc, és on penso resultar més càndid, o sigui clar honrat i transparent.

Durant setmanes em tocarà fer campanya d’una punta a l’altra del nostre País, aquí penso exposar el que vegi, el que em diguin, vivències, sorpreses, èxits i ... fracassos.

Les eleccions al Senat són les úniques amb llista oberta de tot l’Estat Espanyol (bé, si descomptem les de poblacions amb menys de 200 habitants), i això em dona una oportunitat única en aquest país. Formo part d’un projecte polític i, com veureu, no me n’amagaré gens, però el candidat sóc jo, no formo part de cap llista tancada, les meves opinions seran les meves, els compromisos que prendre també seran meus i en aquest bloc quedaran, recolliré l’opinió i el consell de tothom qui me’l vulgui donar.

La meva intenció és ser “càndid”.

........ I sí al final no surto ens ho haurem passat molt bé, haurem parlat i informat a la gent, haurem encaixat crítiques haurem fet una feina digna.

Feliu Guillaumes
És candidat al Senat

L'AVENÇ DE LA DEMOCRÀCIA, feu un clik al Play, val la pena