500 anys q els catalans som imbècils Hem de deixar de ser catalans?No, hem de deixar de ser imbècils

dilluns, 25 de gener de 2010

CATALUNYA PERD EL TREN

Els dirigents locals i comarcals de CiU, juntament amb diferents diputats comarcals, varem repartir fulletons informatius als usuaris de Renfe, dimecres, entre les 7.30 i les 9.00 del matí.

Des de CiU hem volgut mostrar el rebuig al traspàs parcial de rodalies a la
Generalitat, ja que només s’han traspassat els problemes de la gestió, sense la capacitat de poder-los resoldre amb inversions en vies, estacions o el traspàs de regionals.

Les declaracions del conseller Nadal, advertint que durant aquest primer any, no es notaran els efectes del traspàs, donen la raó a CiU quan diem que només
ens traspassen els problemes però no la capacitat de gestionar-los. De la inversió promesa (6.135 M d'eurs), Catalunya només en rebrà 4.000.

Una mostra més de la constatació que la millora dels trens a Catalunya no és cap prioritat pel ministeri de Foment, la trobem també en les següents dades: Mentre que a Madrid gaudiran de: 1500 trens diaris, 115 Km de noves línies i 24 noves estacions; a Barcelona, pel contrari i seguint amb el greuge comparatiu, es comptarà només amb 777 trens diaris, 25 Km de noves línies i 9 estacions noves .

Per CiU, Catalunya no pot perdre el tren i, per aconseguir-ho, necessita: nous trens de qualitat per retirar els que fa més de 30 anys que circulen, més freqüència de pas, adaptada a les necessitats dels viatgers i no de les companyies, augmentar la velocitat dels trens i la capacitat de les vies per escurçar els temps de trajecte, així com, una millora del servei: més trens, horaris adaptats a les ecessitats dels usuaris, més comoditat, més seguretat, més accessibilitat i millor servei. I, sobre tot, incrementar la fiabilitat i la capacitat, una gestió integrada amb la transferència dels serveis regionals i la descentralització establint serveis de rodalies a les demarcacions de Girona, Tarragona i Lleida.

Pel que fa al Vallès el tema és un autèntic dogal al coll de la comarca: retards en la doble via Mollet-Papiol, retard a l'obra de la doble via de Vic, pendents els soterraments de Mollet i Granollers, embotellament diari de la via de França .... i una línia del nord que va a menor velocitat que quan es va crear, ara fa més de cent anys.

Només em resta dir-vos gràcies a tots els voluntaris i voluntàries que vareu omplir les estacions de la nostra comarca (només varen fallar dos pobles).

A les fotos, en Jordi Turull diputat, en Pius Canal, cap de llista de Granollers, en Francesc Deulofeu alcalde de Sant Celoni, i al Joan Davi i jo mateix a Mollet, aquesta darrera foto és generositat de "Mollet a Ma"

Més informació a: http://www.feliuguillaumes.cat

L'AVENÇ DE LA DEMOCRÀCIA, feu un clik al Play, val la pena