500 anys q els catalans som imbècils Hem de deixar de ser catalans?No, hem de deixar de ser imbècils

dijous, 28 de febrer del 2008

DEL BUIT A BUIT, del Baix Montseny a la llei de dependències

Més informació a: http://www.feliuguillaumes.cat

Ahir vaig anar de mercat a Sant Celoni amb l’alcalde Deulofeu i en Felip Puig, es nota que en Deulofeu és un alcalde estimat (no en va és el metge!), en Felip té una manera molt diferent de fer mercats de la de l’Artur Mas, és més ràpid, més resolutiu, de fet amb ell s’abasta molta més gent, però també es perd una mica de la intimitat que aconsegueix en Mas, tot i així va donar conversa a tothom qui volia tenir-la, la gent continua reaccionant bé. Allà vaig començar a veure que alguna gent em reconeixia com a candidat … es veu que això dels cartells i els mitjans de comunicació locals fa meravelles, avui a Granollers ho he trobat multiplicat, suposo que ho fa el fet de tenir televisió local.

A l’acabar he anat al petit poble de Montseny, he fet alguna de les seves botigues i m’he quedat a dinar amb el candidat Pujolàs, en Carles, cap de llistà d’allà i ll'Eulàlia la meva dona …… ha estat el primer (i de moment únic) instant de la campanya en que m’he relaxat del tot, potser la distancia, l’ambient , la companyia, bé m’he relaxat tant que he oblidat fer una foto i creieu-me que allà valia la pena fer-la. Un viatjant que dinava al mateix restaurant m’ha reconegut i m’ha demanat que li dediques la postal de candidatura. Bé!!, és clar que era un nacionalista de pedra picada. A la sortida una família de Torroella de Montgrí que s’havia quedat amb la pel·lícula m’ha donat conversa, la gent coincideix molt en l’anàlisi de com va el país i que s’hi ha de posar remei, tant de bo es noti!

Al baixar m’informen que per motius tècnics a Mollet no podrem fer la paradeta prevista ... mira per on, dues hores lliures!.

Al vespre a Mollet venia el diputat Cleries a exposar-nos la llei de dependències, només a una gent amb una moral tan alta com nosaltres se’ns podia acudir fer un acte polític una hora abans d’un partit del Barça .... sincerament, no vàrem tenir l’aforament habitual però deu n’hi do.

En Cleries ens va exposar la situació actual d’aplicació de la llei, es pot resumir amb ... res, a Catalunya tenim 33.000 sol·licitants, s’ha donat resposta a 400 que en tot cas començaran a cobrar aquest mes, a les famílies nombroses se’ls ha pujat la gloriosa xifra ... d’un euro i mig al mes, en alguns cassos la nova prestació significa una reducció sobre l’anterior, en altres (la majoria) representa un augment d’uns deu euros, Catalunya és la comunitat que més tard aplica la llei, la residencia concertada a Catalunya costa uns 1700 Euros i a Galizia val 1000 Euros, en ambdós cassos l’aportació de l’Estat és la mateixa.

El buit de la muntanya del Montseny em va donar pau al migdia, el buit de contingut d’aquestes suposades polítiques progres me l’ha ben tret al vespre.

Em falten dos posts, sobre le Barça i sobre el transport públic, demà impossible, crec que dissabte si ... això dels blocs algú m'hauria d'haver explicat la feina que porta!

L'AVENÇ DE LA DEMOCRÀCIA, feu un clik al Play, val la pena